Anda Berada Di

  • Matlamat Hidup
  • Perbankan Seharian Anda
  • Perkhidmatan Digital
  • Promosi
  • Bantuan & Sokongan
  • Pautan Segera

Anda kini boleh menerima penyata elektronik (ePenyata) untuk akaun Deposit, Kad Kredit dan Pinjaman/Pembiayaan CIMB dengan mudah. Kami ingin menggalakkan pelanggan CIMB untuk membuat peralihan ini dan membantu usaha kami dalam mengurangkan penggunaan kertas serta perkhidmatan tanpa sentuh, terutama sekali pada persekitaran semasa ini.

 

Untuk keselamatan dan kemudahan anda, ePenyata adalah dilindungi dengan kata laluan dan boleh diakses melalui peranti mudah alih dan computer. 

 

Faedah ePenyata: 

 

  • Akses kepada penyata elektronik yang dilanjutkan sehingga 18 bulan
  • Notifikasi emel apabila penyata terkini dikeluarkan
  • Perlindungan tambahan terhadap kecurian identiti

 

Penukaran kepada ePenyata

 

Pihak Bank tidak lagi menghantar penyata kad kredit anda melalui penyata kertas, sila rujuk tarikh yang dimaklumankan melalui SMS/eDM.

 

Untuk maklumat lanjut, sila rujuk Soalan Lazim di bawah. 

 

  Questions Deposit(s) Account Credit Card(s) Property Financing, Personal Financing, ASB Financing accounts
A Bila saya akan mula menerima ePenyata? Tarikh seperti yang dimaklumkan  melalui SMS/email (“eDM”)

Tarikh seperti yang dimaklumkan  melalui SMS

Tarikh seperti yang dimaklumkan  melalui SMS/email (“eDM”)
B Adakah ePenyata saya akan dihantar ke emel yang didaftar bersama Bank? Mengikut langganan anda untuk "Email Statement Delivery" melalui CIMB Clicks. Sila rujuk Soalan ke-15 Ya, sekiranya Bank mempunyai rekod alamat emel anda Mengikut langganan anda untuk "Email Statement Delivery" melalui CIMB Clicks. Sila rujuk Soalan ke-20
C

Bolehkah saya mengemas kini alamat emel untuk memastikan bahawa ePenyata akan dihantar ke alamat emel terkini?

Ya,
rujuk soalan ke-16.

Ya

Ya,
rujuk soalan ke-21

D Bolehkah saya melihat ePenyata di CIMB Clicks? Ya,
rujuk soalan ke-14
Ya,
rujuk soalan ke-2

Ya,
rujuk soalan ke-19

E Bolehkah saya beralih daripada ePenyata ke surat penyata?  Ya,
rujuk soalan ke-13
Ya,
rujuk soalan ke-5

Ya,
rujuk soalan ke-18

F Adakah saya akan dikenakan Fi Penyata sekiranya saya memilih untuk menerima surat penyata? Tidak Ya,
rujuk soalan ke-6
Tidak

Nota Penting

 

Jika anda terlupa ID Pengguna/ Kata Laluan CIMB, anda boleh log masuk ke CIMB Clicks dan pilih ‘Forgot ID / Password’.

 

Sila maklum bahawa akses ke akaun penyata elektronik kad kredit / deposit / pinjaman / pembiayaan anda melalui CIMB Clicks adalah tertakluk kepada persetujuan Perbankan Internet CIMB Clicks.