Anda Berada Di

  • Matlamat Hidup
  • Perbankan Seharian Anda
  • Tawaran & Promosi
  • Perkhidmatan Digital
  • Bantuan & Sokongan
  • Pautan Segera

Apakah langkah-langkah yang diperlukan untuk Permintaan/Penukaran PIN Kad Kredit/Prabayar?

  1. Log masuk ke Clicks menggunakan Nama Pengguna & Kata Laluan

  2. Pergi ke menu Perkhidmatan > Akaun & Kad

  3. Klik pada Permintaan/Penukaran PIN dan pilih sama ada Kad Prabayar atau Kad Kredit dari senarai

  4. Pilih nombor kad tertentu yang diperlukan untuk penukaran PIN

  5. Masukkan PIN lama yang ingin anda tukar dan kemudian masukkan PIN baru yang dipilih.

    Anda perlu memasukkan PIN baru yang dipilih sekali lagi dan kedua-dua medan mesti sepadan.

    Jika anda tidak mempunyai PIN Lama, anda boleh meminta PIN Sementara dengan mengklik butang 'Minta'.

    CIMB Clicks akan menggesa mesej untuk memaklumkan bahawa PIN sedia ada anda akan ditimpa jika anda meneruskan permintaan ini. PIN sementara akan dihantar ke nombor telefon bimbit berdaftar anda.

  6. Minta TAC

  7. Penukaran PIN akan disahkan dengan Pengesahan Tahap ke-2 (TAC).

    TAC akan dihantar ke nombor telefon bimbit anda.

  8. Masukkan TAC dan sahkan penukaran PIN dan CIMB Clicks akan mengesahkan

  9. Anda akan menerima SMS setelah selesai menukar PIN