Anda Berada Di

  • Matlamat Hidup
  • Perbankan Seharian Anda
  • Tawaran & Promosi
  • Perkhidmatan Digital
  • Bantuan & Sokongan
  • Pautan Segera

Adakah ini memberi kesan kepada transaksi berjadual saya yang sedia ada?

Jika anda Bukan Pemastautin di bawah Kumpulan Dikecualikan, ini tidak akan menjejaskan transaksi berjadual anda. Walau bagaimanapun, kami mengesyorkan anda untuk memaklumkan pihak Bank dengan menyediakan dokumen yang berkenaan (seperti permit kerja yang diperbaharui atau surat MM2H) untuk kami mengemas kini butiran anda dalam sistem kami.

 

Jika anda seorang Bukan Pemastautin di bawah Kumpulan Tidak Dikecualikan, ia akan menjejaskan sebarang transaksi, kedua-dua transaksi berjadual dan tidak berjadual yang berjumlah RM10,000 dan ke atas. Sebarang transaksi berjadual yang berjumlah RM10,000 dan ke atas akan ditolak pada tarikh yang dijadualkan. Anda akan dimaklumkan melalui SMS untuk sebarang Transaksi Berjadual yang gagal.

 

Selain itu, anda juga boleh merujuk CIMB Clicks di bawah Sejarah Transaksi di mana mesej ralat akan dipaparkan:

Mesej Ralat

You have exceeded the Fund Transfer limit of MYR10,000 for Non-Residents. For transfers above MYR10,000, visit any CIMB branch with supporting documents for purposes allowed under Foreign Exchange Policy Notice. Refer to Transfer Fund FAQs on our website. [SIBS_MY00264].

 

Ilustrasi untuk Transaksi Berjadual adalah seperti:

Transfer Type

Date of Transfer

Amount

Transfer Status

Future Date

Status of Scheduled Transactions

Recurring

16 June 2022

RM10,000.01

“ Accepted for Processing” at the Acknowledgment page

18 June 2022

Status Failed. Unable to process transaction as customer have exceeded External Account limit binded by FE Policy Notices guideline and SMS Failed will be received by customer.