Cari
Back
Perbendaharaan  
Lebih Perkhidmatan  
Perbankan Islam  
Promosi Terkini  
OCTO Biz  
BizChannel@CIMB  
Corporate Cards Online  
Permohonan Tersimpan Diambil Semula-i  
Pusat Bantuan Pelanggan  
Cari Kami  
You're viewing:
Perbankan Perniagaan
Other Sites
Perniagaan Seharian
Deposit & Pelaburan
Kad
Pengurusan Wang
Penyelesaian Perniagaan
Penyelesaian
Kewangan Perdagangan
Pembiayaan
Insurans / Takaful
Lebih Perkhidmatan
Perbankan Islam
Bantuan & Sokongan
Kadar & Caj
Keselamatan & Penipuan
logo
MY - BM

 

Maklumkan kepada bank dengan segera dengan menghubungi Pusat Panggilan Pengguna 24 jam kami di +603 6204 77788. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi talian hotline Pusat Respons Scam Kebangsaan (NSRC) di 997. Bantuan tersedia 24 jam sehari.

 

Untuk memastikan proses siasatan berjalan dengan lancar dan efisien, sila sertakan maklumat berikut semasa membuat pertanyaan transaksi:

 

Butiran Transaksi:

- Tarikh transaksi

- Jumlah

 

Penerangan Mengenai Isu:

- Penerangan ringkas mengenai isu yang dihadapi

 

Maklumat Akaun:

- Nama anda, No. Kad Pengenalan (NRIC) dan nombor akaun. 

- Makumat untuk dihubungi (nombor telegfon atau e-mel)

 

Sebarang Maklumat Berkaitan (jika anda):

- E-mel atau mesej yang berkaitan dengan isu tersebut. 

 

Sila kemukakan maklumat ini dalam tempoh 3 hari bagi membantu mempercepatkan proses semakin. 

 

Keselamatan dalam talian anda penting. Jika anda terjumpa mana-mana laman web yang mencurigakan, siaran media sosial atau blog yang mengelirukan, berbahaya atau berpotensi berbahaya, laporkan dengan segera kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Dengan melaporkan, anda membantu melindungi diri anda dan orang lain daripada penipuan, maklumat salah dan kandungan berbahaya. 

 

Cara melaporkan:

- Layari www.mcmc.gov.my dan cari "Aduan MCM"

- E-mel ke aduanskmm@mcmc.gov.my atau newsmedia.unit@mcmc.gov.my

- Hubungi nombor hotline di 1-800-188-030 (Isnin hingga Jumaat dari 8.30 pagi hingga 5.30 petang)